En jobbig vecka

Till råga på allt har jag ingen manlig förebild längre.
Har tagit ut mina aggressioner på Dobby.
Matte tog mig till en elak tant som stack mig med en stor nål.
Försökte gömma mig under mattes ben men det var lönlöst ..
Dumma Berit var med men henne stack minsann ingen! Dom kanske inte förstod att hon är en hund?
Jag förstår verkligen inte varför matte utsätter mig för sånt här.  Har jag inte haft det jobbigt nog?
Min pms börjar komma tillbaka och jag känner mig lite svullen..
Dobby gör inte det hela bättre genom att avvisa mina kärlekslekar med bitande och skällande.
Han kanske bara spelar svårfångad.
Jag får ge det ett till försök.
Just nu slaktar jag en pappersrulle.... Han tittar på. han kanske tänder på hårda tag?
Nån dag senare åker jag och matte in till stan för att shoppa lite! 

Sen ska jag och matte på fest. Vi shoppar lite proviant först. Kommer dit med 5 öron, 5 rullar och ett stort ben med kött runtom.
MUMS! smular runt det på mattes kompis matta.
Matte och jag går och hämtar Emily och Casper. Jag och Casper har inte träffats på länge så vi blev helt tokiga!
Då blir matte arg och skäller på mig... 
Hon blev ju värre än mig när vi träffade Emily.
Vi gick tillbaka till lägenheten och fortsatte vår fest där. Rullade runt på mattan, pussades, gömde oss under stolar, välte saker osv.
Matte och Emily gick och la sig med oss. vi hade lite mys medans dom skrattade åt oss. Casper har nämligen en väldigt ljus stämma..
När vi är lagom trötta börjar de blixtra med sina telefoner och ligger och skrattar som hyenor i ÅRATAL!
Herregud. Ingen sömn.
På morgonen var matte jättearg!! Inte sett henne så arg på väldigt länge! Jag blev rädd. 
Det var inte mig hon var arg på. Hon gick ut i snön med mig och berättade för Emily och mig varför hon var arg.
Sen kom mormor och hämtade oss. Vi shoppade lite till. Kom hem med 2 nya halsband och ett nytt koppel.
Fick däremot sitta och vänta i bilen ensam medans matte var ute på jakt.
Hon tog inte med något åt mig.
Nu är det dags för kvällsmys med Dobby.
Nu ska han få se på hårda tag

Postat av: Mormis

En manlig förebild som har moraliskt mod att stå upp för vad han tycker menar du. Ta du Bumbi så länge, han är iaf snäll och du kan lita på honom.

2012-01-24 @ 12:35:43
Postat av: bumbi

mormis; matte och jag förstår inte vad du menar! det är ju jag som är bumbi. och jag är fortfarande en tjej

2012-01-30 @ 00:19:58
Postat av: mattes mamma

men Bumbi, du vet ju hur hon är med namn ;) ta du Dobby, så blir allt bra!

2012-01-30 @ 09:24:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: