Presentation

Hej! Jag heter Bumbi. Jag är en blandrashund på 1 år. Min mamma är en amstaff och min pappa är en amerikansk bulldog. Jag har lite svårt att skriva själv så min matte Ellinor hjälper mig att berätta om mina äventyr. Jag föddes en dag i augusti 2010, den tredje för att vara exakt. Jag är den enda av mina syskon som är brun och vit. Precis som pappa. Men mitt humör har jag fått från mamma, det säger åtminstone hennes människa... Jag har två låtsassyskon, Nasse som är en amstaff och Dogo Argentino och min lillasyster Berit som är en nakenchihuahua. Nasse är ett och ett halvt år äldre än mig... Men han uppför sig som om han vore min lillebror! Matte säger att han alltid kommer vara lite 'speciell'... Undrar vad hon menar med det. Nu bor jag med min människa, Ellinor, i Linköping. Jag har en plasthusse och två bonusbarn. Jag tycker att dom är roliga. Men jag får inte bitas eller hoppa på dom. Då är det inte lika roligt. Husse däremot, honom får man bita både i händer och fötter. Vi brukar springa runt i huset eller trädgården och morra på varandra. Ibland biter jag för hårt... Då brukar matte fnissa i smyg. Hon brukar skratta högt när barnen ramlar omkull, då blir jag helt galen! Min favoritmat är allt som matte vill ha för sig själv. Annars tycker jag om oxfilé. Men mormor ger mig all möjlig mat. Men jag kan ju inte säga till matte att jag gillar pommes frites! Matte tror att jag bara äter fint kött. Hehe. Jag älskar riktigt stinkande ben! Husse låter mig inte ha dom inne... Men matte ger dom till mig i smyg. Vi gör mycket i smyg, jag och matte. När vi är ute i skogen gillar jag att jaga. Jag gillar mest ekorrar. Men allt som rör sig går bra. En gång hittade vi en rådjursbebis. Jag fick inte tvätta den för matte, så jag sprang vidare.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: