Mitt tisdagsäventyr

Dagen började med att matte försökte krama mig när jag sov. Hon är så jobbig! Jag la mig på mitt rosa överkast istället. När husse åkt till jobbet låg jag i sängen. Han tar så mycket plats, därför sover jag hellre på golvet. Matte och jag är morgontrötta. När vi gick ner frågade matte om jag ville gå ut! Det förstår hon väl... Så jag tog med henne på en promenad. Jag försökte leka med henne men hon blev nästan lite arg när jag bet henne (just ja, man får inte bita matte) Vi gick låååångt När vi varit ute i en och en halv timme fick matte syn på något. Så vi gick över ett träsk, sen sa matte att det var en överraskning där framme... Så hon tog av mig min reflex öst och halsband. Gissa vad vi såg där framme? Tretton rådjur! Matte räknade. Jag skrämde iväg dom alla. Fem stycken envisades med att komma tillbaka så jag fick springa en runda till. Var trött efter det så hittade en lagom lerig vattenpöl. Rullade omkring i någon minut sen var vi tvungna att gå. Matte blev irriterad efter ett tag. Vi hade tydligen gått vilse! När vi hittat ut på vägen igen såg jag en katt. Jag trodde den ville leka... Den rev mig och jagade iväg mig och matte. Efter det hälsade jag på hos grannens kaniner. Då blev matte nästan arg igen och ropade på mig fyra gånger. Jag låtsades att inte höra. När vi kom hem anade jag att något var fel. Jag försökte gömma mig bakom fåtöljen men matte bar iväg mig. Hon är så stark! Vi skulle duscha. Hon sa att jag fick skylla mig själv. Men jag tyckte det var ganska skönt faktiskt. Nu luktar jag godis. Eftersom husse inte var hemma fick jag ligga i soffan hos matte. Jag får göra vad jag vill när husse är borta. Vi var ute mer än tre timmar idag så jag har ont i benet. Matte vet det, så hon envisas med att bära mig överallt. Jag låg framför brasan och torkade en stund. Matte och husse åkte och handlade mat. Jag blev arg! Så jag la mig på deras nytvättade tvätt fast jag vet att jag inte får. Till kvällsmat blev det gravad lax. Jag gillar det inte egentligen... Men jag var tvungen att äta hälften för att göra matte glad. Nu ligger jag på min rosa matta som ett av mina människobarn har fått låna. Matte och jag ser på tv, hon hade svårt att sova sa hon. Det har sina fördelar. Ibland går vi ut i smyg mitt i natten när hon inte kan sova. Jag har en egen pannlampa som jag bara får ha på kvällen.

Postat av: Ellinors mamma

NÅN kommer att få en avhyvling för rådjuren!!!



och sen har du helt rätt, Bumbi: gravlax är inte bra för hundar!

2011-11-02 @ 10:46:03
Postat av: Mormis

Lär dig att hitta hem Bumbi, för din människa kan gå vilse i en liten björkdunge. Hon är INTE att lita på ute i naturen. Tur att hon har dig som väg-visare.

2011-11-05 @ 16:05:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: