Lite blandat

Hej igen! Tänkte berätta om min mattes familj. Mormor och dom. Mormor är Nasses människa. Jag tycker om henne. Men hon blir arg på mig när jag leker med råttorna och chinchillorna.. Och katterna. Min gammelmoster heter Elina. Det är Berits människa. Hon är lite konstig. Hon var så snäll när jag var mindre. Men nu får jag inte hälsa på hemma hos henne. Min Lillmoster heter Elvira. Hon bor med sin katt. Hon kommer aldrig ut från sitt rum. Brukar hitta henne i sängen. Ibland försöker jag, Nasse och matte väcka henne. Då blir hon jättearg! Min morbror heter Jacob. Han är också på sitt rum. När jag var liten lekte han alltid med mig. Nu bryr han sig bara om Berit. Mormors man heter Hannu. Han är inte alls som matte. Jag måste alltid ha koppel. Men jag brukar vara olydig när han försöker bestämma över mig. Han är ganska ranglåg. Mormor är alfahonan i familjen, när hon skriker blir alla rädda. Jag blir jätteledsen . Jag och Nasse brukar få skäll när vi leker. Vi hittar så roliga kläder, strumpor, saker att dra i. Mormor blir arg på oss och tar våra saker. Nasse säger att det inte är något att bry sig om så vi hittar något annat att leka med. Nasse har lärt mig hur man gräver tunnlar i sängar och hundsängar. Då får vi skäll av mormor! Jag och Nasse brukar springa in på hans rum och tänka elaka saker om mormor. Sen gömmer vi skor om vi har varit elaka. Så mormor kan leka istället för att vara arg! Man får inte göra något roligt där... Men man får konstig mat. Jag brukar åka till mormor och vakta dom. Jag tror matte vill det. Mormor blir så glad när jag kommer! Tänk så rädd hon måste vara utan mig. Nasse ska till sjukhuset nästa vecka. Så då får jag inte vara där, han blir tydligen så vild då. Matte och mormor tyckte att han behövde vila. Pfft.. Jag ska nog ta ett snack med Berit om vem som ska vakta mormor när inte jag är där. Berit är liten, men hon är duktig på att skälla.

Postat av: Ellinors mamma

Hmmm, jag läste inte en stavelse om vårat morgonmys, eller promenaderna...eller gosstunderna. För att inte tala om ditt egentliga namn;) Jag är sååååååååååååååååååå besviken!

2011-11-02 @ 10:50:03
Postat av: Mormis

Du är så klok Bumbi, men det såg jag redan när du var en liten valp och fick åka tåg i min väska med din människa, alltså, hon bar väskan. Om du skulle tröttna på din människa så har du alltid mig att komma till.

Ge din människa en puss från mig!

2011-11-04 @ 16:53:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: