Chinchilladags

När vi städat klart skulle vi ha inflyttningsfest :)
Matte bjöd in chinchillorna. Jag satt i sängen och skakade av förväntan!

Men de gömde sig mest under möblerna när jag försökte leka med dem.

Berit hade kommit in till oss :)
Hon kunde inte bestämma sig för om hon skulle vara i sängen och äta godis eller om hon skulle hjälpa oss andra!
Oj.. jag menade "leka med oss andra"

Vi kompromissade och knuffade in henne under sängen för att få ut chinchillorna. Hon ville inte ta en kula för laget så hon kröp ut ganska snabbt.
Jaha, kvar sitter alltså chinchillan under sängen när matte slänger ut Dobby!
Hehe... Jag fick hjälpa till att fånga chinchillan :)
Låg i bakhåll vid ena sängkanten medans matte försökte låta som en chinchilla och locka ut den. hon lät inte det minsta likt.
Idiot.

Fick till slut tag på honom. Vi gick upp och städade lite på övervåningen, gav chinchillisarna en sandlåda som dom använde som aldrig förr. Jag blev ju nyfiken och försökte vara med. Matte knuffade ner mig.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: