Äventyr!

Var uppe tidigt med matte igår morse.
Vi tog med picknick och begav oss ut mot skogen.
Jag hade med mig korv och en flaska mjölk. Matte hade äckliga mackor.

väl i skogen kände jag lukter överallt... Dobby var med men kunde inte springa pga att NÅGON tvingade på honom kläder så han såg ut som en packåsna... Det var matte...

ut på fältet för att låta Dobby springa på mjukt underlag, sen sprang vi allihop in i skogen och letade djur!
Följde några spår och fick med mig matte och dobby.
Vi hittade två fötter från ett djur. Jag och Dobby fick smaka. jag grävde ner min fot.
Nu när jag lett dom långt in i skogen visste jag att matte inte skulle hitta hem :)

Så ungefär en timme gick åt till att hitta vägen hem. Jag visste hela tiden vart vi skulle men ville inte visa vägen. :)
Hittade inga djur då matte till slut hittade vägen hem :(

När vi kommer hem kom jag på att jag hade ont i benet.
Tvingades att bada i badkaret med matte. Jag kände mig blöt...
Dobby slapp minsann.

Ibland är jag så trött på att vara snäll och lydig.





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: